tiistai 3. tammikuuta 2012

Norja

Vähän Norja-kuvia, vähän jäljessä. Minähän kävin siellä jo syyslomalla ja nyt on melkein loppiainen. :D Postaus on lorvinut luonnoksissa varmaan marraskuusta, kun olen silmällä pitänyt päivää jolloin en ehdi/jaksa postata mitään.
 Lentokoneesta otettuja.. :) Voisni veikata, että toinen kuva on otettu jossain Ruotsin yllä, en muista enää varmasti.
Sandvikasta. Nappailin muutaman kuvan Sandvika Storsenterin katolta, jossa oli parkkipaikkaa. Musta jännä miten noi pilvet on ton vuoren/mäen päällä tuolla tavalla, en osaa oikein selittää miten, mutta siis kuitenkin. Norjassa on muuten loppujen lopuksi aika erilaista kuin Suomessa. Ihmiset tervehtivät toisiaan, talot ovat erilaisia(mm. jyrkemmät katot ja muutenkin huomaa, että ne ovat erilaisia kuin kotona), paljon mäkisempää ja tiet ovat erilaisia.
 Askerin bambi. ♥ Kulturhusin edessä :) Ja alla itse Kulturhus(= kulttuuritalo). Leffateatteri, kirjasto, galleria ja joku salene, en tiedä mitä tarkoittaa. Mulla on muuten omituinen tapa sanoa bibliotek niin kuin 'vivlioteek', mulle on ilmeisesti niin pinttynyt, että kreikan kielen β sanotaan v:nä, eli βιβλίο (= kirja) sanotaan vivlío.( Joo, vähän kreikan kielen opetusta. :D) Ja se on jäänyt mulle päähän ja sanon aina vivlioteek ennen kuin kerkeän ajatella miten se pitäisi sanoa. En mä muissa sanoissa tällä tavalla sano, kuin kirja/kirjasto-sanassa, argh :D
Mut on se Norja vaan ihana. ♥ Olettekos te käyneet ikinä Norjassa?

6 kommenttia:

  1. dreamer: En hirveästi, osaan lukea kreikan aakkosia, alkeita turistisanastosta, ruokasanoja ja tunnistan verbin persoonamuodon sekä tiedän satunnaisia sanoja. :) Haluaisin kyllä oppia lisää, kaikki aina unohtuu kun tulen kotiin ja palaa taas mieleen päästessäni Kreikkaan.

    VastaaPoista
  2. Oon käyny joskus ihan pienenä.. Me ajettiin sinne autolla, ei menty lentokoneella :D

    VastaaPoista
  3. Onks sulla siis jotain sukua Kreikassa vai osaatko vaan muuten? :)

    VastaaPoista
  4. Tampsu ♥: Jep, mäkin oon ollut joskus pienenä auton kanssa Norjassa! :)

    Anonyymi: En tiedä tarkoititko Kreikkaa vai Norjaa vaikka sanoit Kreikka kun puhuin postauksessa molemmista, mutta siis ei ole sukua Kreikassa, joitakin tuttavia kyllä. Oon ollut ensimmäisen kerran Kreikassa 1-vuotiaana(ja sitä ennen Kyproksella) ja käynyt joka vuosi(ok, yhtenä vuotena jäi Lontoossa sukuloinnin takia väliin mutta se tuli myöhemmin korvattua kahdella reissulla samana vuonna :D) eli yhteensä 14 kertaa. Kyllähän siinä oppii väkisinkin ja olen kansalaisopistossakin vähän aikaa opiskellut(osasin alkuvaiheessa peräti paremmin kuin ne aikuiset ja olin 10v. silloin... Mutta lopetin sen kun alkoi mennä vaikeisiin kielioppiasioihin, kirja oli juuri sen takia aika huono ja opettajan opetustyylistä en oikein tykännyt.

    Olen jotain 5-6 -vuotiaasta lähtien puhunut hiukan kreikkaa, silloin osasin vastata nimeni kun kysyttiin :D

    Norjassa asuu tätini ja yksi serkkuni ja sen takia olemme käyneet siellä. :)

    VastaaPoista
  5. Voi, tuli ihan ikävä Norjaan! Kävin siellä parisen vuottas itten kun koulun kanssa oltiin viikko vierailulla eräällä koululla. Sen koulun oppilaat tuli sitten käymään myös meidän koululla Suomessa. Mutta muistan kyllä, että Norja oli kiva paikka! Ja ilma oli ihnan raikasta. :)

    VastaaPoista