sunnuntai 28. elokuuta 2011

TOIVEPOSTAUS: Hiukset

Toteutan vihdoin toivepostauksen hiuksistani, anteeksi kun on vähän kestänyt.

Leikkausmalli ennen:
Alle kouluikäisenä mun hiukset ovat olleet suurimmaksi osaksi pottapolkka-mallia by äiti. Äiti leikkasi mun hiukset ja malli oli tasainen polkka ja suora otsatukka ja mun hiuksetkin olivat sellaiset potta-malliset. :D
Hiukset kuitenkin kasvoivat eskari-ekaluokkaiässä ja olivat ensimmäisellä luokalla melko pitkät, ehkä lapaluiden alle. Aloin ensimmäisellä luokalla myös kasvattamaan otsatukkaa pois ja mulla oli ruma ylikasvanut otsis vedettynä sivuille siihen aikaan(no jaa, eipä olla pitkälle päästy, vähän sellanen mulla on taas :--D). Sain kasvatettua sen kokonaan ehkä 3.-4. luokalla. Hiukset olivat lyhentyneet, ja pituus vaihteli 2.-6. luokat olkapäistä lapaluiden tasolle. Kutosluokalla leikkasin itse omatoimisesti sivuotsista, tuntui olevan muotia silloin. Eihän siitä tasainen tai siisti tullut, mutta olin silti siihen tyytyväinen.

Malli ala-asteella oli milloin edestä pitemmät ja takaa lyhyemmät ja milloin vähän mukamas kerrostettua jne...

Leikkausmalli nykyään:
Käyn kampaajalla harvoin, viimeksi kävin tammikuun lopulla. Silloin leikattiin hiuksia tuntuvasti lyhyemmiksi(hyvä jos kosketti olkapäitä, ennen leikkuuta oli ehkä 15-20cm pidemmät) ja siistitiin mun sivuotsista. Tällä hetkellä lyhimmät otsahiukset ovat suun tasalla ja muuten hiukset yltävät puoleenväliin lapaluita.

Väri ennen:
Alle kouluikäisenä mulla oli ihan keskiruskeat hiukset. Sen jälkeen ne ovat vaalentuneet jonkun verran, varmaankin sen verran, että Kreikan matkoilla sitä hattua on vähän hellitetty päästä ja hiukset ovat saaneet enempi aurinkoa. Ala-asteella äiti värjäsi ehkä 2.-3. luokalla hiuksiini punaisia raitoja muutaman kerran. Värivalinta oli ihan omani ja mun mielestä ne olivat coolit silloin(ei enää...). Raitaväri vaihtui 3.-5. luokalla blondiksi. Värjäys oli aika harvaa, ehkä kerran puolessa vuodessa, joten ne raidathan oli tosi tyylikkäitä silloin. ;D Sen jälkeen vaihtui väriaine kevytväriksi koko hiuksiin, ja mulla oli tummemmanruskeat kevytvärjätyt(kuluu 6-8 viikossa pois) hiukset silloin.

Väri nykyään:
Ei ole hirveän pitkä aika, kun kerroin värjänneeni(tai äiti värjäsi) hiukset jälleen kevytvärillä. Väri oli L'Oréal Casting Crème Gloss -kevytväri ja värisävy 530 Pähkinäsuklaa. Hiukset ennen värjäystä oli karseat auringon haalistamat. Väri muuttui kertaheitolla paljon tummemmaksi. Ja myös aika punertavaksi, mutta asia korjaantui nopeasti ja nyt nää on just hyvän väriset!


Yleistä:
Mä olen aika lailla aina kampaajan jälkeen tykännyt hiuksistani ja muutenkin pääasiassa tykkään näistä, vaikka välillä aamuisin tekisi mieli ajaa pää kaljuksi.

Mun hiukset oli aiemmin piikkisuorat, mutta nyt ne on lähteneet lainehtimaan ja kihartumaan. Äidillä on luonnonkiharat hiukset ja luulen, että nää munkin hiukset on sen takia tällaiset. Yhteen aikaan suoristin hiuksia jatkuvasti mutta viime aikoina oon aika lailla ollut ilman suoristinta(paitsi parina aamuna, nukuin hiukset märkinä joten ne meni takaa miten sattuu) ja tyyliin vain harjannut hiukset ja pistänyt vähän lakkaa. :--D

Pesen yleensä hiukset joka päivä tai joka toinen päivä, vähän riippuu. Yleisimmät kampauksia mun hiuksissa on ponnari joko keskellä takana, niskassa tai ihan alhaalla sivussa, vapaana olevat hiukset, tai vapaana olevat hiukset mut otsis on pinnillä kiinni. Joskus pidän nutturalla tai käytän jotain muita kampauksia, mutta harvemmin. Hoidan hiuksia lähinnä shampoolla, ja aina välillä käytän syväpuhdistaa shampoota. Joskus laitan hoitoainetta mutta aika harvoin. Ja kuvista saatta myös nähdä ettei hiukset ole ihan parhaimmassa kunnossa, varmaan on aika huonokuntoiset.

Mulla vaihtelee se, että haluanko hiukset lyhyemmiksi vai pidemmiksi, mutta nyt on pidemmän aikaa ollut kasvattamishalua! Harmi vaan, että hiukset kasvaa aika hitaasti. Pitää vissiin alkaa taas syömään Piimax C+ biotiinia vähän ahkerammin. :D

Kysymyksiä saa esittää hiuksiini liittyen, jos haluaa (:

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti